7 Ekim 2011 Cuma

"Dedemin İnsanları"nı Beklerken...


Ben en çok "Karanlıktakiler"de sevdim Çağan Irmak sinemasını. Filmi en az Çağan Irmak kadar sırtlayan Meral Çetinkaya'nın da büyük bir payı var bu konuda elbette.. (Hala o rol ile Altın Portakal alamamasına ki pek de önemli değil !)
Şimdi yeni bir macera, yeni bir hikaye ile geliyor Çağan ; "Dedemin İnsanları".
Yapımcı baskısından dolayı mı yoksa kendi tercihleri doğrultusunda mı bilmem ama Ay Yapım oyuncuları süslüyor filmi.(Çetin Tekindor ve Hümeyra gibi yönetmenin has oyuncuları kadroda.)
Hayat, eski bir hayat, ondan daha eski bir hayat barınıyor hikayede.
Hikaye değişik olsa da "Babam ve Oğlum"a apaçık göz kırpıyor film. Ancak onun kadar sade bir prodüksiyon yok karşımızda. "Ulak" kadar bütçe ayrılmışa benziyor.
Çoğu filminde yer verdiği siyasi çatışma bu filmde de mevcut.
Güldürecek hatta eğlendirecek gibi görünüyor film bizi ve ağlatacak tabi ki tıpkı alıştığımız gibi..
Çetin Tekindor çoğu kez sert bir portre çizmiş fragmanlarda. Ozan'ı canlandıran Durukan Çelikkaya'ya ise epey rol düşmüş. Hümeyra kendisine çok yakışan cıvıl cıvıl bir rol ile çıkacak gibi görünüyor karşımıza. Yiğit Özşener  bir eş ve bir baba olarak çıkıyor karşımıza ve eşi rolünde Gökçe Bahadır yer alıyor.
Ezgi Mola ve Mert Fırat geçmişe dönüş sahnelerinde yer alıyor anladığım kadarıyla.
Güzel bir iş olduğu belli ki zaten kötü bir iş de beklenemez Çağan Irmak'dan.
Ama beni tek üzen nokta "Prensesin Uykusu"nun hak ettiği değeri görememesi. Gerçekten de Çağan'ın sırayla bir filmi patlıyor ve bir filmi daha sönük bir vizyon süresi yaşıyor.
Bu film muhtemelen "Babam ve Oğlum" etkisi yaratacaktır ve sevilecektir çokça. Ancak belirtmeliyim ki ben onun en çok o sözde sönük kalan filmlerini seviyorum.
25 Kasım'a yani filme kavuşmamıza az kaldı.
Ben sabırsızlanıyorum ve merak ile bekliyorum.

Konu Dışı Dip Not :

En Sevdiğim Üç "Çağan Irmak" Filmi ;

1.Karanlıktakiler
2.Issız Adam
3.Prensesin Uykusu

Bakalım yeni film nasıl olacak ? :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder