27 Ağustos 2012 Pazartesi

Sinema Klasiklerimizin Büyük Sorunu!


Sinema klasiklerimizi herhangi bir format ile edinmek yasal yollardan mümkün değil ve bu şekilde asıl görmemiz gereken filmleri izleyebilmek için düşük çözünürlüklü görüntülere meyletmek zorunda kalıyoruz! Yakın tarihte sinemamızın usta yönetmenlerinin teker teker hayata vedalarına şahitlik yaparken dahi bu yönde bir çalışma olmaması düşündürücü.

Örneğin sinemamızın en büyük yönetmenlerinden biri olan Metin Erksan'ın filmlerini veyahut Lütfi Akad'ın muhteşem eserlerini ilk izleyişim YouTube üzerinden, düşük görüntü kalitesine sahip videolarla oldu. Dünya sinemasında istediğimiz herhangi bir filme, hangi yılda çekildiği önemli olmadan çok rahat ulaşabiliyorken; kendi sinemamızdan bir filme ulaşmanın bu denli zor olması üzücü elbette ki..

Televizyon kanalları seçtiği bazı filmleri tekrar tekrar yayınlamak yerine, sinemamızdan daha az görülmüş filmleri yayınlasa bir nebze kolaylık sağlanmış olacak ancak böyle bir istek de yok ortada. Ben kendi adıma büyük bir sıkıntı yaşıyorum bu konuda ve video dağıtım firmalarına attığım mailler ile sıkıntımı dile getiriyorum. Sonuç şaşırtıcı değil elbette ki; ne bir dönüş oluyor ne bir umursama. Bu sıkıntıyı yalnız yaşamadığımı da biliyorum ya da bu şekilde bilmek istiyorum belli değil ama şayet böyleyse, azınlık olmaktan çıkıp çoğunluk olduğumuzu göstermemiz bu yönde çalışmalara başlamamız gerekiyor.

Şu an için yapabileceğimiz şey attığımız imzalar ile durumun ciddiyetini somutlaştırmak ve aldığımız destekler sonucunda ilgili mecralarda çözüm adımını başlatmak!

http://imza.la/sinema-klasiklerimizin-dvd-ve-vcd-formatlarinda-satisa-sunulmasini-istiyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder