“Canını Seven Kaçsın” beklenen bir olgunluk dönemine denk
geldiğinden midir bilmem en sevdiğim Aylin Aslım albümü. Üzerinden geçen zaman
zarfı ile birlikte paralel duygulara eş bir albüm bekliyordum ki sanatçı yeni
albümün tarz olarak ilk albümle kesiştiğini açıkladı. Aylin Aslım hitleri ile
dolu “Gel Git” çok iyi bir başlangıç albümüydü ve “Canını Seven Kaçsın”ın sert
soundundan uzak hatta son derece naif altyapılardan meydana gelen, aşktan
beslenen şarkılarla doluydu. Her sanatçının karakterine yakışan bir sertlik ya
da naiflik vardır ya hani, tuhaf bir şekilde Aylin Aslım bu ikisinin
harmanlanmış haline sahip ve zaman içerisinde istediği köşeye çekilebiliyor. Albümün ilk teklisi olan “İki Zavallı Kuş”un daha şimdiden hit
haline geldiği ortada. Tam da Aylin Aslım’ın daha önceden duyurmuş olduğu gibi
sonuna kadar aşktan beslenen şarkıda Teoman’ı da dinlemek ayrı bir güzellik
olmuş. Aynı zamanda şarkı albümün ilk klibinin de sahibi.. “Boğulmamak için
gemiyi terk etmek en doğru seçim..” diyor Aylin Aslım “Ölünür de”de. Söz ve
müziği Övünç Dan’a ait olan şarkı başarılı altyapısı ile sevilen Aylin Aslım
balladları arasındaki yerini alıyor hemen. Sözleri sadelikten yana olsa da
derin bir çarpıcılığı hemen ele alıyor insanı ve albümün en başarılı
şarkılarından biri olduğunu söylemek mümkün. Albümdeki tek cover olan “Hasret”in
düzenlemesi enfes olmuş ve sanatçının vokali ile çok başarılı bir uyum
yakalanmış. Sözleri Aysel Gürel’e, müziği Atilla Özdemiroğlu’na ait olan “Hasret”i
coverlamaya nasıl karar verildi bilinmez ancak çok doğru bir tercihle birlikte
ortaya çok iyi bir sonuç çıkmış. “Canını Seven Kaçsın”daki en sevdiğim şarkı
olan “Kız Kaçıran” aynı zamanda sanatçının genel diskografisinde de en çok
sevdiğim şarkılarının başında gelir. “Küçük Bey” ilk notasından itibaren bana
şarkıyı hatırlattı ancak şunu da belirtmek gerekir; bu şarkı “Kız Kaçıran”ın
tam aksi bir ruh halini barındırıyor yani bu anma yalnız sounddan ibaret.
Albümdeki en sevdiğim intronun “Zümrüdüanka”ya ait olduğunu söylemek çok kolay.
Genel bir değerlendirme ile şarkının diğer şarkılardan daha aykırı olduğunu
söylemek lazım ve diğer şarkılar albüm temasına sadıkken bu şarkı hafiften
çerçeveyi zorluyor. Bu da büyük olsasılıkla “Canını Seven Kaçsın” etkisinden
kaynaklanıyor.. Albüme ismini veriş öyküsünü bilmiyorum fakat “Zümrüdüanka”
kesinlikle albümün en iyilerinden biri. Çoğu kişinin listesinde ilk sırayı
zorlayacaktır hatta.. Benim en sevdiğim şarkı ise albümü ilk dinlediğim andan
itibaren çok bariz belirdi. Albümün teması dışında bir de “nostalji” ile
beslenen “İşte Sana Bir Tango”. Sound olarak Aylin Aslım çalışması olduğunu çok
net belli eden şarkı sözler, vokal ve düzenleme ile çok özel bir çalışma olmuş,
iyi ki de olmuş! Albümün ikinci ortak çalışması Cem Adrian’ın sesi ile katkıda
bulunduğu “Af”. Tıpkı “Herkes Gider mi?” gibi karşılıklı söyleyişlerle yürüyen
şarkı saygı duruşunu da eksik etmiyor bünyesinden. Aylin Aslım ve Cem Adrian
düeti çok iyi bildiğimiz bir uyum ve yeni bir düet ile perçinlenen bu uyum çok
da iyi, doğru bir şarkıda birleşmiş. Kapanış şarkısı olan “Usta” başlangıç
şarkısı olan “İki Zavallı Kuş”un sert soundundan uzak, naif bir çalışma.
Albümün genel teması düşünüldüğünde çok iyi bir kapanış olduğunu söylemek
mümkün.
“Canını Seven Kaçsın” sonrası “Zümrüdüanka” gibi bir albüm
yapmak pek kolay olmamıştır eminim zira dinleyicilerin bile iki albüm arası
sound geçişi çok zor olurken önceki albümünün tam karşısında duran bir albüm
yapmak zor iş. Şarkıları tek tek değerlendirirken şahsi favorim olanlara çaktığım
ışıklar görülmüştür sanırım. Tekrar duyurmak gerekirse şayet; “Zümrüdüanka”, “Hasret”
ve “İşte Sana Bir Tango” albümden sürekli olarak dinlediğim üç şarkı. “Ölür de”yi
de unutmamak lazım tabii.. Üç yıllık bir aradan sonra gelen “Zümrüdüanka”yı siz
sever misiniz bilmem ama benim fazlasıyla sevdiğim bir albüme dönüştü bile.
Henüz dinlemeyenler acele etsin.
Favori Şarkı: “İşte Sana Bir Tango”
Albümü Dinle: deezer.com/zumruduanka
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder